Monday, November 5, 2012

Aktiviti Harian 15: Permainan Lima Kad

Permain lima kad melibatkan set yang mempunyai pembahagian 5. Setiap kad mempunyai angka 1 hingga 4 digunakan (8 x 4=32 kad). Guru boleh membuat sendiri untuk permainan 5 kad. Semua kad boleh dimainkan oleh dua, tiga atau empat pemain. Setiap pemain hendaklah meletakkan muka kad ke bawah (muka yang mempunyai angka). Apabila tiba giliran pemain akan membalikkan kad dan cuba menjadikan jumlah 5 dengan kad lain. Contohnya jika pemain pertama tidak dapat memadankan pada kad angka 2, pemain giliran ke dua membalikkan kad angka 3, huruf angka 2 boleh dipadankan dengan angka 3 dan pemain menyimpannya (ditempat yang lain). Pemain yang menyimpan dianggap pemenang.

2 comments:

  1. salam prof. sy sempat membaca beberapa entry prof. sy memerlukan bantuan dan pandangan prof sbg experties dlm bidang PAKK..sy sedang menjalankan satu kajian mengenai gaya asuhan ibu bapa dalam mempengaruhi prestasi pembelajaran anak-anak. bagaimana saya harus perkembangkan lagi kajian saya dalam pelbagai skop..? sy harap prof dapat membantu saya dan membimbing sya sedikit sebanyak dlam menyiapkan kajian saya..terima kasih saya dahulukan atas kesudian prof membaca komen sya ini..assalamualaikum.

    ReplyDelete
  2. Mohon add di fb saya iaitu Bustam Kamri untuk memudahkan perbincangan di mesej fb. Terima kasih.

    ReplyDelete