Friday, February 24, 2012

Peranan Orang Dewasa Dan Pendidik Menentukan Perisian Komputer

Orang dewasa dan pendidik perlu mengambil langkah dan bertanggungjawab terhadap pengaruh perisian komputer dalam kehidupan seharian kanak-kanak. Terdapat beberapa kenyataan dan isu yang yang dibangkitkan berkaitan kemajuan teknologi komputer dengan kanak-kanak.
  • peranan orang dewasa/pendidik menilai kesesuaian penggunaan teknologi.
  • potensi kebaikan penggunaan teknologi dalam program pendidikan awal kanak-kanak.
  • kesepaduan teknologi dalam persekitaran pembelajaran
  • kemudahan untuk menggunakan teknologi kepada kanak-kanak.
  • unsur keganasan yang 'streo-type'
  • peranan ibu bapa dan pendidik menetapkan peraturan/undang-undang

1 comment:

  1. Saya telah berkhidmat selama 24 th sebagai guru...Berpandukan nota sedia ada di sini..saya dapati kandungannya tidak byk bezanya dgn ilmu psikiologi dan pedagogi guru...Saya amat berminat untuk menubuhkan sebuah taska...ingin merealisasikan ilmu psikologi dan pedagogi yang ada..Saya pernah terlibat dalam mengwujudkan keceriaan Taska Komuniti Kubang Pasu...bidang penglibatan saya terhad hanya di situ. Justeru ingin saya bertanya bagaimana untuk mendapatkan kursus BK Early Childhood Education.

    ReplyDelete